E-TİCARETTE BAŞARILI OLMAK İÇİN NE YAPMALI?
Sipariş etmek ve kısa sürede teslim etmek! Müşterinin istediği ve sizin sunmak istediğiniz şey budur. Optimum ve otomatikleştirilmiş e-ticaret lojistiği ile başarılı olabilirsiniz. İster günde 50 siparişiniz isterseniz saatte 1000 siparişiniz olsun, nakliye optimizasyonu için önlemlerinizi almalısınız.
E-ticaretteki büyüme
Her gün yeni web mağazaları kuruluyor ve kurulmaya da devam edecek. 2020 yılında sadece Türkiye’de 15.000 yeni girişimci ticari hayatına başladı ve 2040 yılında satışların %75’inin online yapılacağı ön görülüyor. Bu, e-ticaret sektörü için düşünmeye yetecek kadar yiyecek olduğu ve e-ticaret lojistiği sürecinin otomasyonu için hazırlık olduğu anlamına gelir.
E-ticaret lojistiği nedir?
Gelen mallardan müşterilere gönderilen paketlere kadar e-ticaret lojistiği, müşteri memnuniyetinin önemli olduğu karmaşık bir süreçtir. E-ticaret lojistiği süreci üç aşamaya ayrılabilir.
1. Malların geliri ve depolanması
Mallar depoda toplu olarak alınır ve doğru yerde muhafaza edilmelidir. Bunu, örneğin dahili tanımlama ile doğru bir şekilde yönetirseniz, sipariş toplama süreci daha hızlı olur ve net bir stok yönetimine sahip olursunuz.
2. Sipariş toplama ve gönderme
Müşteriler sevkiyat adreslerinde iyi paketleme, doğru ürünler ve kusursuz paketler bekler. Bu, manuel, kısmen otomatik veya tam otomatik olarak yapılabilir. Ne kadar otomatik olursa, o kadar az hata olur.
3. İadelerin işlenmesi
Genellikle unutulan şey, e-ticaret lojistiğinin uğraşmak zorunda olduğu muazzam geri dönüş akışıdır. Müşteriler birden fazla boyut veya renk sipariş eder. İyi olmayan ürünleri de geri gönderir. İade sürecini önceden optimize ederseniz, iadeler daha ucuz olur ve müşteriler paralarını daha hızlı geri alır.
E-ticaret lojistik sürecimi nasıl optimize ederim?
İster günde 50 siparişiniz isterseniz saatte 1000 siparişiniz olsun, e-ticaret lojistik sürecinizi yakından incelemek ve optimize etmek her zaman kritiktir.
Kendinize şu gibi sorular sorun:
Siparişlere olan talep artıyor mu?
Hedeflerimiz neler?
E-ticaret lojistiği sürecindeki engeller nelerdir?
Manuel olarak ne yapılır?
Otomatik olan nedir?
Ve geleceğe hazır mıyız?